היתרונות בעבודה עם חומרים טבעיים

ובעצם איך החומרים הטבעיים בעיצוב הבית משדרגים את הפרויקט?

תמיד עניין אותי לדעת איך אתם -האדריכלים והמעצבים מוצאים את ההשראה לפרויקטים שעליהם אתם עובדים, וכיצד אתם מעוניינים לשדרג ולעשות את הפרויקט יותר ויותר טוב ויפה?

יש הרבה אדריכלים שכבר בשלב התכנון של הפרויקט החדש, כבר בשלב ההשראה והחיפוש או לפעמים גם כשאין שום פרויקט בתכנון ש"פותחים" את העיניים ותמיד מחפשים את החומרים החדשים והמעניינים שיתאימו לפרויקט הבא.

כבר הרבה שנים שהמעצבים והאדריכלים, גם בארץ וגם מחו"ל הפנימו והבינו שכדאי להוסיף ולהשתמש בחומרים טבעיים בכל מה שקשור לעיצוב הבית.

אז נכון שאנחנו בשנת 2020 ונכון שהטכנולוגיה היום מפותחת ומתחדשת כל הזמן אבל עדיין יש הבנה שהשימוש בחומר טבעי תמיד ייראה טוב יותר, יהיה פרקטי יותר (באמת!) ומעבר לזה גם ייתן אווירה ותחושה טבעית וטובה יותר בכל פרויקט שתעשו.

לטבע יש כוח מיוחד, והיום הרבה מאוד אדריכלים ומעצבים הופכים להיות חסידים של החומרים הטבעיים ומסבירים ללקוחות שלהם למה זה עדיף על פני חלופה סינטטית.

אם לפני כמה שנים המעצבים והאדריכלים התעניינו בחומרים בעלי טקסטורה מינימלית ביותר, היום דווקא הם מחפשים את העניין, הצבעוניות, השוני ובעצם את הטבע בחומרים.

היום, אין ספק שהיופי והעניין של הטבע מתאים (כמעט) לכל פרויקט ותמיד ישדרג ויוסיף עניין ויופי.

גם בחלופות הסינטטיות הקיימות היום בשוק- יש ניסיון מובהק לחקות את הטבע ולהציג דגמים דומים לטבעי. ואני שואלת את עצמי- למה כבר לא להשתמש בחומר טבעי?

לא מזמן הגיעה אלי לקוחה שהזמינה לריצוף החצר אריחים של 4 גדלים דמויי אבן, ולא רק זה- אלא גם שילמה יותר ממה שהייתה משלמת על אריחי אבן טבעית באותם הגדלים בדיוק... חבל לא?

הרבה פעמים כשמדובר על מחירים- אדריכלים ומעצבים (וגם לקוחות) מתפלאים לשמוע שלפחות אצלנו הפער במחיר בין חומר טבעי לבין חלופה סינטטית הוא לא תמיד יותר גדול. לפעמים הוא אף נמוך יותר  ככה שתמיד כדאי לבדוק. אז נכון שיש חומרים ייחודיים ומיוחדים יותר שיהיו גם יוקרתיים יותר אבל לא תמיד זה ככה.

גם מבחינת מראה, לא רק אדריכלים ומעצבים אלא גם אנשי אופנה, בלוגרים והרבה אחרים מבינים שרקע של חומר טבעי, ושיש בכלל תמיד ישדרג ויראה טוב יותר מכל רקע אחר, ולכן גם בעיצוב הפרויקט אין ספק ששימוש בטבע יעשה אותו ליפה יותר.

חוזק ואיכות- הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות שניזונים משמועות וסיפורים לרב שהאבן והשיש לא "פרקטיים", סופגים לכלוך ובעצם הרבה פחות חזקים וטובים מהחלופות הסינטטיות. על זה תוכלו להרחיב כאן ולקרוא מדוע דווקא השיש הרבה יותר מומלץ מחומרים אחרים, ולמה בעצם החומר הטבעי הוא החזק והעמיד ביותר.

התיישנות- הרבה אדריכלים ומעצבים שרואים רחוק, וחושבים איך הפרויקט יראה לא רק עכשיו אלא בעוד הרבה שנים ירצו למצוא חומרים שמתיישנים בצורה הטבעית והיפה ביותר. החומר הטבעי יעשה בדיוק את העבודה. כאן תוכלו לקרוא עוד על חידוש השיש והאבן בצורה מקצועית וכיצד גם תמיד אפשר לחדש אותה.

עוד שיקול שאדריכלים ומעצבים אוהבים לחשוב עליו הוא להשתמש בחומרים בעיצוב שישתדלו תמיד להיראות "על זמניים", כלומר חומרים שלא ימאסו על הלקוחות ויגרמו ללקוח לרצות להחליף אותם... הרבה לקוחות שמגיעים אלינו ושבנו בית לפני הרבה שנים והשתמשו בחומר הטבעי רוצים להמשיך עם אותו קו, והרבה פעמים להשתמש באותו החומר עצמו. שימוש בחומר טבעי גם יתיישן בצורה הטובה ביותר כמו שהרחבנו קודם וגם לרב לא יימאס על הלקוח.

אז אדריכלים ומעצבים יקרים, מקווה שפרטתי את רב הסיבות (יש עוד הרבה) למה גם לכם כדאי להרבות את השימוש של החומר הטבעי בעיצוב פרויקטים. אין כמו הרושם שתשאירו על הפרויקט המהמם שלכם.